JAK NAKUPOVAT ČR A SR

na webu artplanet.cz

JAK NAKUPOVAT - pro Čechy a Slovensko
VŠEOBECNÉ INFORMACE

Vážení nakupující, právě se nacházíte na portálu kreativní a řemeslné tvorby artplanet.cz. Koncept našeho portálu vychází ze systému mnoha nezávislých elektronických obchůdků vybraných prodejců, které jsou propojeny do multishopu zobrazujícího se na home page portálu www.artplanet.cz. Portál nakupujícím umožňuje prohlížení, vyhledávání a srovnávání jednotlivých produktů vložených do jednotlivých obchůdků. Výrobky všech prodejců se zobrazují v katalogu produktů na homepage v „Novinkách“ seřazené od nejnověji vložených produktů a jsou tříděny do jednotlivých kategorií, které si nakupující můžete vybrat buď ve výpisu kategorií v levém sloupci, nebo v horizontálním menu „Kategorie“Ceny jsou uvedené v měně CZK, ale po přepnutí v pravé horní části do režimu EUR si mohou nakupující zobrazit ceny i v této měně. Prokliknutím produktu z hlavní strany nebo z kategorie se ocitnete v detailu produktu, který se již zobrazuje v obchůdku dané prodejce s jeho vlastním horizontálním menu, kde najdete jeho profilové informace v záložce „O MNĚ“ a též i prodejcovi „OBCHODNÍ PODMÍNKY“. Najdete zde i „KONTAKT“ na prodejce, kterého můžete (na rozdíl od podmínek jiných prodejních serverů) přímo kontaktovat. Tlačítko „DOMEČEK“ pak slouží k zobrazení všech produktů prodejce a „LOGO ARTPLANET“ pak k prokliku na hlavní stranu portálu. V detailu produktu najde i informaci o nejnižších možných nákladech na přepravné a balné, odkaz na ostatní prodejcovi produkty a formulář „Máte dotaz?“, prostřednictvím kterého můžete klást prodejcovi dotazy týkající se přímo zobrazeného produktu a dotazy ke způsobu platby, nebo ohledně dodací doby. Detail obrázku si můžete zobrazit v náhledu lupy.

OBJEDNÁVKY
Objednávku je možné vytvořit standardně v eshopu vybraného prodejce prostřednictvím vyplněného objednávkového formuláře, po jehož odeslání Vám přijde automatické potvrzení objednávky ze systému, které ještě není pro prodejce závazné. Po akceptaci objednávky prodejce následně odešle nakupujícímu na emailovou adresu, uvedenou v objednávkovém formuláři, závazné potvrzení objednávky „Vyřizuje se“ s údaji pro provedení platby. Následně je pak nakupující průběžně informován o změnách statusu objednávky „Upomínka platby“, „Uhrazeno“, „Odesláno“.
Zboží, které je možné vložit do košíku, musí pocházet od jednoho prodejce, tedy  v jedné objednávce lze objednat více produktů současně, ale jen od jednoho prodejce. Pokud má kupující zájem zakoupit zboží od více prodejců, musí s každým prodejcem uzavřít objednávku zvlášť. Náš portál artplanet.cz pouze zprostředkovává prodej originálních výrobků pro různé prodejce z různých míst ČR i SR. Objednávky si vyřizuje každý prodejce sám a každý si je také rozesílá. Takže jediný způsob jak vybrané produkty od více prodejců získat vytvořit si  více objednávek. Forma úhrady preferovaná většinou prodejců je platba předem a díky tomu je i celkem příznivá cena přepravného. Kupující bere na vědomí, že objednávky od více prodejců v sobě zahrnují také více než jeden poplatek za přepravné. Celková částka zboží a přepravného je vždy zobrazena při finalizaci každé objednávky. Kupující dále bere na vědomí, že odesláním objednávky pouze informuje prodejce o zájmu nakoupit toto zboží, ale zboží bude zasláno až ve chvíli potvrzení objednávky na straně prodejce a uhrazení částky za zboží kupujícím v případě zvolení formy úhrady bezhotovostním převodem. Kupující vyčká na potvrzovací email od prodejce, ve kterém bude informován o konečné celkové částce za zboží včetně přepravného a balného, druhu přepravy a pokynech k provedení platby na účet prodejce.
PO OBJEDNÁNÍ A DORUČENÍ AUTOMATICKÉHO POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY ZE SYSTÉMU VYČKEJTE PROSÍM NA POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY OD PRODEJCE, KDE BUDOU KONKRETIZOVÁNY ÚDAJE O PLATBĚ  A PŘEPRAVNÉM.
NEODPOVÍDEJTE ZPĚT NA OBJEDNÁVKU, JE GENEROVANÁ SYSTÉMEM!!!!
V případě, že potřebujete informace k objednávce, kontaktujte přímo prodejce.
Uzavřením objednávky kupující souhlasí s Pravidly užívání našeho portálu a Obchodními podmínkami prodejce, a objednávka je po potvrzení prodávajícím pro obě strany závazná. Stornovat objednávku bez udání důvodů může nakupující do 24 hodin od jejího uzavření a musí o stornování uvědomit prodejce e-mailem nebo telefonicky. Přesto pochopitelně provozovatel portálu uznává, že se mohou vyskytnout okolnosti a vážné důvody, které mohou vést k odstoupení od smlouvy ze strany kupujícího i po uplynutí lhůty 24 hodin. V takovýchto případech je nutné do 3 pracovních dnů informovat formou emailu prodávajícího o odstoupení od smlouvy, nebo se s ním telefonicky dohodnout. V případě, že se tak nestane a kupující nereaguje na výzvy k zaplacení a nekomunikuje s prodávajícím, jsou jeho údaje vedeny ve vnitřní informační sekci "Nespolehliví nakupující". Těmto nakupujícím pak může být automaticky znemožněna další registrace, popřípadě nákup na portálu artplanet.cz.

PLATBA
Platba předem je preferovaná u většiny prodejců z několika důvodů, jedním z nich je snížení nákladů na přepravné a druhým záruka převzetí zboží nakupujícím. Prodejci mají špatné zkušenosti se zasíláním zboží na dobírku, kdy si zákazníci zboží nepřevezmou, a to se tudíž vrátí prodejci, který již vydal nemalé náklady na poštovné, které jsou již dále prakticky nevymahatelné. Kromě toho se ve většině případů jedná o originální produkty, které prodejem zmizí z nabídky, a pokud si je zákazník nepřevezme, přibude prodejci ještě práce s opětovným vložením zboží do systému, nehledě na to, že výrobek už mohl být objednán a zaplacen někým, kdo o něj měl skutečný zájem. V mnoha případech se jedná i o výrobu přímo na míru zákazníka a tady je platba předem jednoznačně opodstatněná.

Z platby předem nemusíte mít obavy. Všichni prodejce si sami vybíráme, jejich spolehlivost je prověřena a artplanet.cz Vám nakupujícím garantuje vrácení zaplacené částky v případě, že zboží neobdržíte v termínu potvrzeném výrobcem.
Trváte-li i přesto na způsobu úhrady formou dobírky, můžete se individuálně zkusit dohodnout na této možnosti přímo s výrobcem. Při prokliknutí do detailu produktu vložte dotaz ohledně možnosti zaslání na dobírku prostřednictvím formuláře „ Máte Dotaz?“.

V PŘÍPADĚ PRODEJE NA SLOVENSKO OD ČESKÝCH PRODEJCŮ JE Z DŮVODŮ VYSOKÝCH NÁKLADŮ NA ZÁSILKY NA DOBÍRKU A Z VÝŠE POPSANÝCH DŮVODŮ VĚTŠINOU MOŽNÁ POUZE PLATBA PŘEDEM!

TERMÍN DODÁNÍ
Předpokládaný termín dodání je uveden v detailu každého produktu. Závazný termín dodání obdržíte v „Potvrzení objednávky prodejcem“ a počítá se od data připsání platby za produkt na účet prodejce. Chcete-li si s prodejcem domluvit individuální termín dodání, popřípadě se ujistit o aktuálním termínu dodání, vložte Váš dotaz do formuláře „Máte dotaz?“ při prokliknutí do detailu produktu.

PŘEPRAVNÉ
Výši přepravného a výběr přepravce si určuje každý prodejce sám v nastavení ve svém administrátorském účtu a v detailu produktu najde i informaci o nejnižších možných nákladech na přepravné a balné, jak pro případ zaslání produktu do ČR, tak na Slovensko (po přepnutí se do režimu EUR). V případě objednávky na Slovensko je NEZBYTNĚ NUTNÉ se přepnout v pravém horním rohu do režimu EUR a v objednávkovém formuláři vybrat stát nakupujícího Slovenská republika. Poté se zobrazí správná výše nabízených druhů přepravy v oddílu „Výběr dopravy a platby“ pod oddílem „Objednatel“. Výše přepravného je vyčíslena v automatickém potvrzení objednávky i v Potvrzení objednávky prodejcem, který obdrží kupující od prodejce následně po objednání.
U přepravného se může v ojedinělých případech stát, že dojde k  snížení či navýšení částky za přepravné, u případů kdy má zásilka například větší objem, menší či větší hmotnost, příplatek za rozbitný balík, nebo dle domluvy mezi nakupujícím a prodávajícím. Výše přepravného bude v takovémto případě vyčíslena v potvrzujícím emailu, který obdrží kupující od prodejce.

NEVÍTE SI RADY?
Nevíte-li si rady, kontaktujte nás podle následujících instrukcí:
Všeobecné dotazy zasílejte na e-mailovou adresu info@artplanet.cz, nebo prostřednictvím kontaktního formuláře.
Potřebujete-li nějaké doplňující údaje a informace k produktům? Při prokliknutí do detailu produktu vložte Váš dotaz do kontaktního formuláře „Máte dotaz?“.
Prodejce můžete kontaktovat i přímo prostřednictvím kontaktního e-mailu, nebo telefonního čísla uvedeného v záložce „KONTAKT“.
Provozovatel serveru artplanet.cz nakupujícímu garantuje vrácení zaplacené částky v případě, že kupující neobdrží zboží v termínu potvrzeném dodavatelem.
Všichni dodavatelé jsou námi vybráni, jejich spolehlivost je prověřena, a způsob úhrady zaslání platby předem preferují z důvodu snížení nákladů na přepravné a záruky převzetí zboží nakupujícím.